top of page

על שלמה ארצי ועל הכישרון להתרוקן ולהתמלא - מיקוד תשומת הלב במה שעושה לנו טוב

בימי שבת אני אוהבת ללכת לים ועדיף כמה שיותר מוקדם. בשבת האחרונה עם איומי החום הגובר החלטתי לצאת מוקדם.

התעוררתי מאוחר מהמתוכנן (ערב קודם חגגנו יומולדת לחברות אהובות וחזרנו מאוחר) וקצת התבאסתי כי רציתי להיות מוקדם בים, כבר רציתי לוותר ובין רגע מצב רוחי ירד והרגשתי מרוקנת. בעודי מרגישה כך התלבטתי לרגע אם בכל זאת שווה לי לנסוע ואז החלטתי שכן!! אני כל כך אוהבת את הים, זה כל כך ממלא אותי ואפילו שכרגע אני עייפה וקצת התעכבתי אני אתארגן מהר ואסע.


תוך רבע שעה הייתי ברכב והופ תוך עוד רבע שעה הייתי בים.

אני לא יודעת מה אתכם אבל איך שאני רואה את הכחול הכחול הזה חיוך ענקי נמתח לי על השפתיים וכבר אני מרגישה שאני מתמלאת.

תוך כדי הצטיידות בקפה קר בקפיטריה צעדתי לכסא והתיישבתי מול הים. משב הרוח המרענן הפתיע אותי וכך ישבתי לי בחוף עם רגליים מורמות ונשמתי את הים, את הגלים, את הרוח תוך הפקת אנחת רווחה ותחושת אושר מילאה אותי.

כי מה הוא אושר בעצם? מחקרים מראים שאושר = משמעות + הנאה ובאותו רגע קסום התחברתי לחלק של ההנאה והתמסרתי לו בכל נימי גופי ונפשי.


בעודי יושבת שם שלפתי את עיתון סוף השבוע כשעיני נופלות על כותרת הטור השבועי של שלמה ארצי אותו אני נהנית לקרוא בכל סוף שבוע.

הכותרת הייתה – הכישרון להתרוקן ולהתמלא


בסקרנות רבה אני מתחילה לקרוא וכבר בקטע הראשון צדות עיני את האמירה הכה חכמה: "תחושות הריקנות וההתמלאות הן החשובות ביותר בחיינו. וקונטרולינג דם (כלומר השליטה בהן) זה האתגר שלנו בחיינו המודרניים". ואז זה הכה בי חזק!! וואו!!! זה כל כך מדויק!!


בטורו המופלא שלמה ארצי מרחיב על סיטואציות יומיומיות שונות בהן חווה התרוקנות והתמלאות מחודשת ומדגים את השליטה ואופן ביצוע המעבר שלו מרגעי התרוקנות לרגעי התמלאות. כן!! אפילו אמן גדול ומצליח כמו שלמה חווה רגעי התרוקנות ומה שיפה הוא שהוא מחובר מאוד למה שיכול להעביר אותו להתמלאות מחודשת ועל פי כך פועל.


כשאנחנו חושבים על זה, ככה קורה גם לכולנו בחיים לכולנו רגעים שממלאים אותנו ורגעים שמרוקנים אותנו והשאלה היא מה אנחנו בוחרים לעשות כשאנחנו חווים את הירידה הזו באנרגיה, את ההתרוקנות הזו שקורית לכולנו. היכן אנו ממקדים את תשומת הלב שלנו? האם אנו בוחרים לשהות בתחושה המרוקנת הזו, להתבוסס בה? או שאנחנו מזהים ומכירים את מה שיכול למלא אותנו ופועלים תוך מיקוד תשומת הלב שלנו במה שיכול לשפר לנו את התחושה ולמלא אותנו מחדש.


ב NLP אחת מהנחות היסוד החשובות היא: "האנרגיה זורמת למקום בו תשומת הלב מתמקדת" המשמעות היא שכשאנחנו מחליטים למקד את תשומת לבנו בדבר מה, האנרגיה שלנו תזרום לאותו מקום ואז בהכרח אותו דבר יגדל. דהיינו במקרה זה כשאנחנו בוחרים להתחבר למה שעושה לנו טוב ומכניסים יותר ויותר ממה שעושה לנו טוב לחיינו, אז קורה הקסם וגם רגעי ההתרוקנות שקורים לכולנו הופכים לרגעים בלבד ואנחנו חווים יותר ויותר זמנים של התמלאות.


אז שתי המלצות לסיום: 1. תקראו את הטור של שלמה ארצי 2. עשו רשימה של מה שעושה לכם טוב וברגעי התרוקנות בחרו מהרשימה את הדבר שיעזור לכם הכי מהר להתמלא מחדש והכי חשוב פעלו מיידית ובצעו אותו. תנסו את זה! זה עובד ! באחריות!!

אותי אתם כבר יודעים היכן למצוא בשבת ומי שרוצה ללמוד עוד מוזמן להגיע לקליניקה האהובה שלי.



bottom of page