top of page

על מה שמנהל אותנו באמת אמונות מגבילות ואמונות מעצימות

"אם אתה מאמין שאתה יכול ואם אתה מאמין שלא – בשני המקרים אתה צודק" (הנרי פורד).


זה כבר ידוע שהאמונות שאנו מחזיקים בחיינו לגבי מה שאנחנו יכולים או לא יכולים לעשות חשובות וקובעות לאן נגיע, במה נתנסה וממה נמנע ומתוך כך מה נשיב בחיינו.

למרות זאת, הרבה אנשים לא עוצרים אפילו בכדי לבחון איזה אמונות מנהלות אותם.

לעתים מדובר באמונות מגבילות שנוצרו בתקופת חיים מוקדמת ואינן רלוונטיות עוד ... ולמרות שאינן רלוונטיות עוד אנשים עדיין מחזיקים בהן ופועלים בכפוף לתחושת הוודאות ה"שקרית" שהן נכונות ותקפות.

זו הסיבה שהרבה מרגישים תקועים ולא מצליחים להשיג את התוצאות הרצויות להם.

לפעול מתוך אחיזה באמונות ישנות משמעותו להסתכל על עצמנו אחורה על העבר ולהחליט החלטות קדימה לגבי העתיד, ללא בחינת מצב מחודשת בהווה וללא הכרה ביכולות שפיתחנו לאורך השנים. המשמעות היא תוצאות נמוכות מיכולותינו האמיתיות.

האם אנחנו אותם אנשים כפי שהיינו לפני 20 שנה? ברור שלא! עברו 20 שנה צמחנו, פיתחנו יכולות חשובות ולעתים אנו שוכחים זאת ומודדים את האתגר שלפנינו על פי יכולותינו מלפני 20 שנה או על סמך ניסיון לא מוצלח מהעבר...

אנשים רבים נכנסים לקליניקה ומספרים על תקיעות שלהם. לרוב מדובר באמונות מגבילות!

הם בטוחים שלא יצליחו במשהו שאולי פעם התנסו בו, חוו תחושה של חוסר הצלחה והסיקו מאותה פעם אחת בעבר שלעולם לא יצליחו בכך. האם זו האמת המוחלטת? ברור שלא.

תחשבו על כמות הפעמים שרקדן צריך להתאמן על צעד כדי שיהיה מושלם. האם הוא נוטש אחרי הפעם הראשונה שהוא נופל? כמה פעמים לקח לכם להתחיל ללכת בתור תינוקות? מה היה קורה אם הייתם מוותרים אחרי פעם אחת שנפלתם?

היזכרו בקשיים בחייכם שצלחתם - זה היה כרוך במאמץ? אולי. בשינוי הדרך? אולי. בהתייעצות עם גורם נוסף? ייתכן. אבל ההצלחה שלכם בסוף היא העדות לכך שלא וויתרתם מתוך אמונה שתוכלו להצליח.


אז האם יש דרך לשנות אמונות מגבילות? כן ! בטח!! רצוי!


היום בשיעור שהעברתי בקורס PRACTITIONER במכללת אורנים שבטבעון קיבלו הסטודנטים כלים שבאמצעותם יוכלו לסייע למונחים העתידיים שלהם להשתחרר מאמונות מגבילות ולייצר רווחה בחייהם.

בשיעור הסטודנטים בחנו את האמונות בהן הם מחזיקים. בכמה אמונות מגבילות הם עדיין אוחזים לעומת מספר האמונות המעצימות.

בנוסף, בדקנו האם האמונות רלוונטיות או שכדאי לאוורר ולוותר על כמה מהן, בעיקר על אלה שמונעות מהם להשיג את התוצאות הרצויות להם בחיים.

לאחר מכן נזכרנו כיצד נוצרו האמונות המעצימות שלנו והפנמנו לתוכנו את העוצמות שלנו ולבסוף מוטטנו באמצעות טכניקת NLP מופלאה אמונות ישנות מגבילות ולא רלוונטיות...

כמה עוצמות בשיעור אחד!!

כשאנו פועלים באופן חופשי, ללא אמונות מגבילות מתאפשרת גמישות שמובילה לתוצאות רצויות רבות יותר.

אז עד כמה חשוב לכם לאפשר לעצמכם פעולה חופשית, גמישה יותר כשאתם משוחררים מאמונות מגבילות לגבי עצמכם? וכמה זה חשוב לכם לשנות את האמונות שתוקעות אתכם כשאתם יודעים שאתם הרבה הרבה הרבה יותר ממה שאתם חושבים שאתם!


רוצים לדעת עוד ולעבור תהליך עוצמתי של מיטוט אמונות מגבילות ויציאה לדרך ההצלחה? זה אפשרי.

קישור להשארת פרטים



bottom of page